meble
Identyfikacja wizualna Gdynia Design Days 2018

Tegoroczny festiwal Gdynia Design Days odbędzie się w dniach od 6 do 15 lipca 2018 - zobaczcie jego identyfikację wizualną.

To będzie już 11. edycja festiwalu, odbędzie się w PPNT Gdynia | Centrum Designu, a przebiegać będzie pod hasłem ERROR.

Gdynia Design Days jest takim miejscem na mapie Polski, gdzie spotykają się profesjonaliści z branży projektowej i miłośnicy dobrego wzornictwa. Już wiadomo, że tegoroczne dziesięć dni festiwalu wypełnią po brzegi liczne warsztaty, wykłady i wystawy, do tego panele dyskusyjne oraz projekcje filmowe.

Zanim jednak zostanie ogłoszony pełen program GDD2018, warto przyjrzeć się ciekawej identyfikacji wizualnej festiwalu.

A zacząć należy od hasła Gdynia Design Days 2018 - ERROR, które mieści w sobie szereg znaczeń i interpretacji. Słowo Error używane było od wieków, z łaciny Error oznacza błąd, a jako czasownik mówi o wędrowaniu i tułaczce. Dziś słowo Error zna właściwie każdy i kojarzy je głównie z awarią systemu operacyjnego.

Organizatorzy festiwalu słowo Error tłumaczą dalej mówiąc:to także niezgodność z obowiązującymi regułami, brak porozumienia między rozmówcami, niejasne komunikaty w przestrzeni społecznej i wirtualnej. W efekcie znajdujemy się w nieustannym stanie wytrącenia z równowagi, w którym zawodzą wszystkie znane nam metody działania. Jesteśmy zmuszeni do poszukiwania skutecznych, często nietypowych rozwiązań.

 

Tegoroczny festiwal Gdynia Design Days odbędzie się w dniach od 6 do 15 lipca 2018, a my już dziś, prezentujemy Wam wszystkimTegoroczny festiwal Gdynia Design Days odbędzie się w dniach od 6 do 15 lipca 2018, a my już dziś, prezentujemy Wam wszystkim

Temat GDD2018 był inspiracją do wyjścia poza ramy standardowej identyfikacji wizualnej i stworzenia takiej, która będzie zawierać szereg symboli, komentujących kondycję dzisiejszego designu m.in. odhumanizowanego manekina, kable - symbolizujące zawodność technologii czy zbitą filiżankę - oznaczającą nieużytkowość. W nawiązaniu do błędu komputerowego tzw. „bluescreenu” identyfikacja jest ciemnoniebieska.

Plakat festiwalu zaprojektowano w 3 wariantach literniczych, autorem identyfikacji wizualnej tegorocznego festiwalu jest Patryk Hardziej, a fotografie wykonała Małgorzata Popinigis.

fot. GDD


Komentarze

Dodaj własny

Brak komentarzy.

Dodaj komentarz

Tylko zalogowani użytkownicy mogą pisać komentarze.