meble
 Wywiad z Tomkiem Rygalikiem i Małgorzatą Majewską

Wywiad z Tomkiem Rygalikiem, projektantem i artystą, oraz Małgorzatą Majewską, Dyrektorem ds. Marketingu i Sprzedaży DuPont Poland Sp. z o. o.

Tomek Rygalik: Co było dla Ciebie najważniejszym motywem do podjęcia współpracy z firmą DuPont?

Firma DuPont organizuje spektakularne i ciekawe akcje i wystawy w różnych miejscach na świecie. Pracuje z uznanymi projektantami, którzy wydobywają z DuPont™ Corian® niezwykłe cechy. Moje zainteresowanie materiałem DuPont wyniknęło z samego produktu, który daje niesamowite możliwości twórcze. Taki projekt daje szansę na wygenerowanie czegoś, czego charakter nie jest ograniczony ciasnymi ramami.


Małgorzata Majewska: Dlaczego współpraca z Tomkiem?

Tomka poznałam w Łodzi, w październiku ubiegłego roku, gdzie zajmowałam się realizacją pierwszej niestandardowej instalacji CORIANU® podczas Łódź Design Festival. Wiedziałam, że jest uznanym projektantem, uwielbiającym niekonwencjonalne rozwiązania. Realizując trudne zadanie promocji materiału CORIAN® - tradycyjnie wykorzystywanego na blaty - chciałam pokazać coś niestandardowego, a Tomek wydawał się najbardziej odpowiednią osobą do współpracy.


Tomek Rygalik: Dlaczego lampy?

Wśród architektów, projektantów oraz ludzi związanych ze światem dizajnu ciąży koncepcja, że CORIAN® jest materiałem blatowym . By przełamać to myślenie, zależało mi na tym, aby pokazać te właściwości materiału, które czynią ten produkt prawdziwie wyjątkowym. Przeźroczystość i efekt świetlny z tym związany, możliwość gięcia tego materiału pod wpływem temperatury oraz niewidoczne łączenia to najciekawsze z nich. Mogłem je zademonstrować tworząc obiekty świetlne. Ponieważ jestem projektantem produktu, uważam że wartościowe jest tworzenie przedmiotów użytkowych, żywych, które po wernisażu czy wystawie mogą być rozwijane dalej by stać sie wreszcie produktami. Obiekty z instalacji nawiązują do typologii klasycznej stojącej lampy z abażurem na nodze - jednak wszystkie jej części składowe są zintegrowane tworząc jedną spójną geometrię z CORIANU®.


Małgorzata Majewska: Jak przebiegała realizacja projektu?

Od pomysłu Tomka do realizacji mieliśmy tylko 2 miesiące. To było niesamowite wyzwanie zarówno dla Tomka jak i dla mnie. Stworzyliśmy kolekcję 17 lamp, które zostały wykonane w Polsce przez Autoryzowanego Wykonawcę zajmującego się obróbką materiału CORIAN®. Cały projekt udał się dzięki sprawnej komunikacji oraz ścisłej współpracy między Tomkiem, jego studiem projektowym oraz naszą firmą i Wykonawcą.


Tomek Rygalik: Jak powstał koncept wernisażu, dlaczego Stara Rzeźnia?

Ta instalacja jest bardzo czysta wizualnie - wysublimowane obiekty świetlne, wykonane z gładkiego, jasnego materiału, dopracowane w każdym szczególe, wymuskane. Zależało nam na skonfrontowaniu ich z przestrzenią, odnalezieniu kontekstu, który wyeksponuje te cechy jeszcze bardziej. Udało nam się znaleźć miejsce, które ma bardzo dużo charakteru, cechuje je patyna i rozpad, tworzące idealne tło wzmacniające zamierzony efekt na zasadzie kontrastu.


Małgorzata Majewska: A jak wyglądało to z Twojego punktu widzenia?

Miejsca, gdzie odbywają się festiwale dizajnu na świecie - Londyn, Mediolan, Tokyo – pokazują, jak wiele przedsięwzięć odbywa sie poza przestrzeniami targowymi. Przykładem może być Mediolańska Zona Tortona, która ma zupełnie inny charakter, pozwala delektować się dizajnem bez presji myślenia o rynku komercyjnym. Wrażenia, jakie przeżyłam oglądając wystawy w Mediolanie odnalazłam w przestrzeni Starej Rzeźni w Poznaniu. Wspólnie z Tomkiem wiedzieliśmy, że to właśnie niekonwencjonalne miejsce będzie idealne na wystawę.

Tomek Rygalik: Jakie widzisz przyszłość CORIANU® w dizajnie?

Mimo, że bardzo rożne projekty pojawiają się przy okazji prestiżowych imprez związanych z dizajnem, cały czas możliwości materiału DuPont™ CORIAN® nie są odkryte dla szerokiej publiczności. Myślę, że coraz częściej CORIAN® będzie wykorzystywany w innych niż te najbardziej stereotypowe, powszechne aplikacje, tak jak to miało miejsce z innymi materiałami. Trendem będzie wykorzystanie materiału CORIAN® na nowe sposoby. Mam nadzieję, że poprzez nasze działania przyczyniamy się do kreowania innowacyjnych kierunków pracy z tym materiałem.


Małgorzata Majewska: Jak firma DuPont przyczynia się do wsparcia nowych aplikacji?

W ciągu ostatniego półtora roku stworzyliśmy dział materiału CORIAN® w Polsce. Współpracujemy bezpośrednio z firmami wykonawczymi, którym przekazujemy wiedzę z tematu obróbki materiału. Bez tego realizacja projektów nie byłaby możliwa. Ale kluczową rolą jest kontakt z architektami oraz projektantami, których pomysły owocują nowymi, kreatywnymi aplikacjami materiału DuPont™ CORIAN®. Łączymy idee nowej aplikacji z możliwością realizacji produktu finalnego dla potencjalnego odbiorcy. Wspierając promocję dizajnu w Polsce, staramy się przekazywać informacje o możliwościach materiału oraz wspierać realizację powstających pomysłów.


Tomek Rygalik: Tomku, a skąd nazwa projektu - Genotype?

Obiekty instalacji Genotype są ze sobą spokrewnione, jest to kontrolowany stopień pokrewieństwa - barwy, proporcji i skali.  Precyzyjnie dobrane elementy wspólne jednoczą rodzinę produktów w ich efektownej różnorodności.


www.dupont.com.pl


Komentarze

Dodaj własny

Brak komentarzy.

Dodaj komentarz

Tytuł:
Treść wiadomości:
Autor:
Kod z obrazka: Token

Zobacz również

  • Nie będziemy boksowali się na ceny

    dodano: 2013-04-19 | czytaj wiecej Rozmowa z Bogdanem Piersą, współwłaścicielem i prezesem spółki Verso Komfortowe Meble.         W nazwie firmy widnieje określenie: Komfortowe Meble. Jak należy to
  • Nie czujemy presji czasu

    dodano: 2013-03-04 | czytaj wiecej Z Markiem Dobrzenieckim, prezesem Zarządu firmy Sits rozmawia Marek Hryniewicki.         MH: Kolonia, Paryż, Birmingham, Sztokholm... Nie wiem, czy czegoś nie pominąłem,
  • Wywiad: Trzeba być czujnym

    dodano: 2013-01-11 | czytaj wiecej Z Michałem Żywickim, prezesem Zarządu firmy Bogatti, rozmawia Diana Nachiło. DN: Funkcjonują Państwo od około 8 lat i, mówiąc szczerze, jestem zdziwiona, że firma w tak krótkim czasie tak płynnie
  • Mamy wszystko pod kontrolą

    dodano: 2012-12-19 | czytaj wiecej Z Waldemarem Czarnockim, prezesem Zarządu firmy Paged Sklejka, rozmawia Anna Andrejczuk. A A: Konsolidacja Sklejki Pisz i Pagedu Sklejki to nie pierwsza konsolidacja polskiego przemysłu sklejkowego z udziałem firmy Paged
  • Wywiad: Chcemy uświadamiać klienta

    dodano: 2012-11-13 | czytaj wiecej Z Wojciechem Gieburowskim, byłem prezesem Zarządu i Wiesławem Kalinowskim, nowym dyrektorem handlowym KMK Kolekcja Mebli, rozmawia Marek Hryniewicki. MH: Panie prezesie, nie żal było odchodzić? Wojciech
  • Wywiad z Holgerem Günthelem prezesem Zarządu Klose

    dodano: 2012-10-24 | czytaj wiecej W Polsce życzyłbym sobie silnych handlowców... ... z Holgerem Günthelem, prezesem Zarządu spółek Klose, rozmawia Marek Hryniewicki. MH: Klose nie jest firmą o zasięgu regionalnym czy krajowym, ale
  • Piotr Voelkel: Żywioł w ruchu

    dodano: 2012-06-21 | czytaj wiecej Powiedzieć o Piotrze Voelkelu, że jest współwłaścicielem Grupy Kapitałowej Vox i jednym z najzamożniejszych polskich biznesmenów to zdecydowanie za mało. Jego żywiołowy charakter nie pasuje do żadnego
  • Humanista w przemyśle

    dodano: 2012-05-14 | czytaj wiecej Rok 2012 jest dla Macieja Formanowicza wyjątkowy: 40 lat temu rozpoczął pracę zawodową, 20 lat temu kupił niewielką fabrykę mebli w Ostrowi Mazowieckiej, znaną dziś jako Fabryki Mebli Forte S.A. Niewiele brakowało,