
Aichinger GmBH to firma z Wendslstein w Niemczech ofertująca rozwiązania meblarskie dla wszystkich firm z branży gastronomicznych, które sprzedają, wytwarzają lub oferują jedzenie. Ich motto to „doskonałe wyposażanie sklepów” i przekłada się na portfolio pełne lad, regałów, mebli ze stali nierdzewnej i profesjonalnego wyposażenia dla kuchni.
Zdolność obsługi ponad dwóch tysięcy spersonalizowanych projektów na roku i ogromnej bazy oferowanych produktów jest możliwa dzięki zintegrowanemu systemowi ERP dla firm produkcyjnych proALPHA ERP.
DOSKONAŁA WSPÓŁPRACA ZESPOŁÓW PROJEKTOWYCH
Jedzenie na mieście stanowi codzienność, dla co raz większej ilości osób na całym świecie. Nie ważne czy jesteśmy w lokalnym sklepie spożywczym, w piekarni czy w food courcie na lotnisku lub stacji kolejowej, wspieramy przemysł gastronomiczny, który tylko w zeszłym roku w samych Niemczech wygenerował ponad 70 miliardów euro w sprzedaży. Wszystkie prognozy mówią, że liczba ta będzie tylko i wyłącznie rosła. I to szybko.
Z rosnącego trendu w branży spożywczej i gastronomicznej korzystają firmy takie jak Aichinger i dlatego oferują innowacyjne koncepcje i rozwiązania dla przestrzeni i biznesów związanych z przygotowaniem i sprzedażą pożywienia. Łącząc stal nierdzewną, drewno, szkło oraz systemy oświetlenia i chłodzenia, Aichinger tworzy rozwiązane szyte na miarę, które spełniają wymagania nawet najbardziej wymagających klientów.
Nawet relatywnie mało skomplikowany projekt może składać się z ponad tysiąca elementów. Prezes Aichingera, dr Hans-Georg Rummler mówi, że „największymi zaletami współpracy z nami to jakość klasy premium i wysoka niezawodność produktów tworzonych przez nas w Niemczech. Dodatkowo mamy doskonałą jakość obsługi i zawsze dotrzymujemy terminów dostawy”. Jest on przekonany, że firma nie byłaby w stanie osiągnąć takiego poziomu rozwoju bez pomocy nowoczesnego systemu ERP proALPHA, który rozwijany jest w Aichingerze od 2002 roku.
MATERIAŁ VIDEO PREZENTUJĄCY WDROŻENIE ERP W PRZEMYŚLE MEBLARSKIM W PRAKTYCE:
https://www.youtube.com/watch?v=iRQCEgdSTIY
JEDNO ZINTEGROWANE NARZĘDZIE, WIELE ZADAŃ
Oprogramowanie zajmuje się wszystkimi operacjami i procesami biznesowymi, między innymi ofertowaniem i kosztorysowaniem, planowaniem, zakupami, zarządzaniem produkcją, logistyką i fakturowaniem. Wszystkie zadania są wykonywane za pomocą jednego systemu i w jednej bazie danych przez ponad 180 jednocześnie zalogowanych użytkowników.
NAJWAŻNIEJSZE KORZYŚCI:
à Przejrzyste i scentralizowane tworzenie ofert dzięki zintegrowanemu narzędziu do konfigurowania produktu.
à Wspólne narzędzie do pracy dla wielu biur sprzedaży i wszystkich działów przedsiębiorstwa.
à Znaczna oszczędność czasu i minimalny poziom błędu w planowaniu produkcji dzięki konfiguratorowi produktu w systemie ERP.
à Dostęp i szybkie przetwarzanie transakcji w module do Zarządzania Dokumentami (DMS), który wbudowany jest w system ERP.
SZYBSZA I ELASTYCZNIEJSZA PRODUKCJA
Konfigurator produktu pozwala na szybkie tworzenie indywidualnych wycen poszczególnych komponentów projektu i pozwala na tworzenie dla nich kosztorysów i podglądu 3D. Daje to klientom bardzo obraz tego, jak będzie wyglądał ich sklep po zakończeniu projektu.
Dzięki optymalizacji przepływu pracy (workflow) poprawił się też routing. Niektóre czynności są teraz wykonywane przez dział planowania. Pracownicy wybierają linię produkcyjną, wpisują dane nagłówkowe i wybierają powiązane detale. Dane są automatycznie dodawane do projektów, niezależnie od tego czy jest to prosta zmiana koloru czy mocniejsza ingerencja w produkt. Wszystkie BOMy definiowane są w proALPHA.
„Mimo, że chcemy opierać się na ustandaryzowanych przepływach pracy, to wymagamy dużego stopnia elastyczności, personalizacji i kreatywności” tłumaczy Josef Schanderbeck. Każda modyfikacja musi być wdrażana ekspresowo i z wysokim poziomem niezawodności. Przykładowo może to być zmiana modelu lodówki do zamontowania w ladzie. BOMy muszą zostać przeliczone, aby uwzględnić zmianę w elementach zamówienia.
Konkurencja na rynku staje się coraz większa. Dlatego Aichinger polega na proALPHA jak nigdy przedtem. Bez nowoczesnego narzędzia do zarządzania procesami w firmie produkcyjnej firma nie byłaby w stanie okiełznać ogromnej ilości zróżnicowanych zamówień. „Dzięki proALPHA dostarczamy produkty najwyższej jakości w terminie przy jednoczesnej pełnej kontroli nad kosztami produkcji” podsumowuje Josef Schanderbeck.
Więcej informacji:
https://erp-dla-produkcji.pl/wdrozenie-erp-przemysl-meblarski/