
Na wyposażenie wnętrza patrzymy dziś całościowo,
dlatego chciałabym zapytać o grę między materiałami ściennymi, a
meblami. Na ile, opracowując nowe wzory, biorą Państwo pod uwagę
aktualnie proponowane wzornictwo mebli?
B. Ł. Tapety grają rolę ochronną i dekoracyjną, zaś
tekstylia – głównie we wnętrzach publicznych – są i materiałem
obiciowym, i dekoracją. Oba produkty mają być trwałe i bezpieczne dla
użytkownika. Jeśli chodzi o zestawianie ich ze sobą, złotą zasadą wydaje
się być ta, że tylko jeden powinien być bohaterem we wnętrzu.
Większość wzorów Muraspec, zarówno w okleinach ściennych jak i
tekstyliach, jest ponadczasowa. Sploty płótna, jodełki, barwy ziemi
estetycznie obronią się praktycznie w każdym wnętrzu. Inspiracją do
tworzenia nowych wzorów tapet i materiałów Muraspec są trendy
ogólnoświatowe oraz sugestie naszych klientów, czyli potrzeba rynku.
Więc z jednej strony Muraspec kieruje się doświadczeniem i tradycją, z
drugiej nowoczesnością i trendami kreowanymi przez najlepszych kreatorów
designu.
Czy i na ile ważne jest to, co dzieje się w branży meblarskiej?
B. Ł. W dużej mierze nasze produkty – tapety i tkaniny
obiciowe – kierujemy do obiektów użyteczności publicznej. To nie my
kreujemy trendy w meblarstwie, ale wspieramy designerów, producentów w
realizacji ich wizji. Wsparcie polega przede wszystkim na dostarczaniu
materiałów zgodnych z wizją projektanta, na najwyższym poziomie
jakości, trwałości i bezpieczeństwa. Więc jeśli rynek potrzebuje takich
produktów, to jesteśmy w stanie sprostać temu zadaniu. Ponadto,
wykorzystując różne rodzaje i tekstury materiałów tworzymy indywidualne
wzory i projekty, dzięki którym projektanci mogą tworzyć aranżacje o
dużym poziomie personalizacji i unikatowości.
Czym jest usługa Digital?
B. Ł. Digital to szycie designu na miarę, to butikowe
projekty, często wykonywane na konkretne zamówienia klientów. Digital to
nadruk cyfrowy na tapecie, czego jednak nie należy mylić z pojęciem
płaskiej „fototapety”. Sedno nadruków, które nieprzypadkowo nazwaliśmy
Wallmotion, tkwi w grafice, strukturze materiału i jego jakości.
Grafika na tapecie pozwala na osiągniecie idealnego rozwiązania, które
często próbujemy uzyskać poprzez farby lub użycie takich materiałów jak
beton. Przy nadruku na tapecie z góry wiemy, jaki będzie efekt końcowy.
Zaletą jest również możliwość powtórzenia wzoru. Nadruki Wallmotion
oddziałują na użytkownika na kilku płaszczyznach percepcji: wzroku i
dotyku. Jeśli nadruk naśladuje rdzę, to powierzchnia tapety jest
delikatnie chropowata, jeśli beton – szorstka, a jeśli kamień – gładka.
Wallmotion ma wywoływać emocje.
Więcej w najnowszym wydaniu miesięcznika „BIZNES meble.pl”, w wydaniu on-line TUTAJ
Komentarze
Dodaj własny
Brak komentarzy.
Dodaj komentarz
Tylko zalogowani użytkownicy mogą pisać komentarze.